En internationell helg!

Haha ohja, en mix av alla länders traditioner och kulturer under 2 dagar!
 
Fredag: Gjorde hemmagjorda svenska köttbullar för B's klass idag, för dom skulle representera ett land och så skulle man ha med sig lite kulturella saker. Så vi tog med oss köttbullar och pippi-böcker och gjorde en presenation om Sveriget :D Sen gjorde dom andra barnen om andra länder och hade med sig goda maträtter och bakelser - yum!
 
 
I Lördags åkte jag in till NYC med en annan au pair, det var nämligen St. Patrick's Day paraden även fast själva helgdagen var på söndag. Såååå många människor där, fulla, högljudda, utklädda, gröna, och allmänt taggade! Tyvärr var vi inte i staden så länge då det började snöa OCH blåsa samtidigt :( sug. Men så kom jag hem, och det var fullt hus här med både vuxna och barn! Min värdfamilj höll en stor fransk middag, jag joinade för efterrätten ;) o så skypade jag med mina älsklingar
 
 
Haha, Köna lekte tittut med oss
 
I söndags var jag tvungen att gå på mitt Au pair-gruppsmöte. Men det visade sig vara kul ändå! Mycket trevliga och roliga brandmän, fick pröva deras uniform och gå in i brandbilarna ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Carrroooo har du lagat maaaat???? OMG dutti! Im so proud of you ;D

Svar: HAHAHAH aw tack honey :D ja jag gjorde fan hemmagjorda köttbullar :o den du!
Caroline

2013-03-19 @ 09:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!