Ahmen välkommen tillbaka CARRROO :D

Haha gud vilket uppehåll men har känt att bloggandet inte varit riktig min grej under den perioden. Men jag kommer komma igång nu, det känner jag på mig :) Det som har fått mig att tappa lusten för bloggande är pga hur folk har blivit på sistonde, det har blivit så himla mainstream - alla klagar på allt, alla ska leka besserwissar och hitta saker att säga så dom kan klättra ännu högre upp på stegen. USCH för det säger jag bara, så omoget och förstörande beteende. Det gör världen till en negativare plats att leva i, man är verkligen inte lycklig när man har folk runt om sig som bara klagar och försöker vara bättre än alla andra...
Man gör knappt smilisar längre, man måste skriva så vuxet som möjligt, man måste bete sig som en kunglighet för att inte kunna bli hackad på! jAg viLL kunNA skriVa vADFAn s0m hELSt och ha KUUULLLLL men det är tufft, för jag råkar bry mig om andra tyvärr. Jag ska försöka stå emot!
 
Ni som feel the same - tips för ett bättre liv, haha.
  • TA BORT dina FB-vänner som är sådana som klagar på alla statusar folk lägger upp och själv vill visa upp sig och få likes genom det sättet, eller så kan man dölja deras inlägg om man nu inte vill ta bort
  • Ta kontakt med dina barndomskompisar, för det var när man var liten man var sig själv som mest utan att bry sig om vad andra tyckte och dom som var ens kompisar accepterade en och var likadana i stort sett. Man hade det helt enkelt bra och bekymmerfritt då!
  • Våga vara själv, du behöver inte alltid ha en kompis när du går på stan eller ska till tandläkaren - våga mer själv. Det stärker ditt självförtroende och din självsäkerhet!
  • Res! Det behöver inte vara utomlands, men så du får träffa annat slags folk än dom i din stad. Att man får uppleva olika kulturer och folkslag öppnar ens ögon och man ser saker på andra sätt man inte har gjort förut. Mycket nyttigt för personutvecklingen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!